RACIONALITETI GJATE KOHES SE SHKOLLES.
Nga FRANCESCO DI GIORGIO
ARTIKULL I BOTUAR NE REVISTEN PRESTIGJIOZE , “ITALIA ORNITOLOGICA”, NE SHKURT 2020.
pershtatur ne shqip nga EDUART CARA
PA NJOHURITE MBI MAREDHENIEN E BRENDESHEME TE GRUPIT, ÇDO PROCES GJATE SHKOLLES MUNDET TE REZULTOJE I PAEFEKTESHEM TEK ZOGJTE E KENGES ......
Maestrot , ose profesoret e kenges, me te cilet zogjte e rinj vihen ne kontakt per formimin e tyre, nuk jane I vetmi burim . Nje efekt te dukshem mbi zhvillimin dhe organizimin e personalitetit te kegetareve te ardheshem, vjen ne fakt nga shoket e grupit.
Ne kontakt me maestro (profesoret), zogjte mesojme te vihen ne maredhenie dhe perballje me gjithe te, gje qe i ndihmon ne zhvillimin e repertorit dhe te kompetencave , njekohesisht ne nje koncept per vet veten.
Duke pare rendesine qe grup-shkolla mer ne rritjen, si dhe rendesine ne integrimin e cdo individi , eshte e rendesishme qe menaxheri i shkolles se kenges (MBARESHTUESI) , te jete ne gjendje te njohe, te kuptoje dhe promovoje dinamiken midis grupit te nxeneseve dhe maestros derisa kjo te rezultoje konstruktive ne procesin e mesimit dhe formimit.
Nderkohe qe kultura e grupit ka tendenca te theksoje aspektet e homogjenitetit mes anetareve qe e perbejne, struktura e larmishme nenvizon karakteristikat e heterogjenitetit .
Nje grup-shkolle , mund te quhet nje strukture formale, me role dhe emra zyrtare. Por mundet te jete dhe nje strukture informale e fshehur, qe regullon nderveprimin ndermjet zogjve te mesuar . Kjo e dyta, eshte nje strukture pak e njohur nga stervitesi ( rritesi) , qe kondicionon ne menyre te dukshme klimen e mesimit , duke ditur qe nxenesit i referohen shpesh here profesorit ose si e therasim duke uazuar,maestros.
Ne periudhen e shkolles disa nga shoket (zogjte) rezultojne me te mirepritur nga te tjeret. Jane me te vjetrit ata, me alegro dhe me te mirepritur per te bashkepunuar .
Kur kanarina eshte ne moshe te re nuk pranohet nga shoket, gjendjet emocionale qe i krijohen kane tendence qe te pengojne zhvillimin e personalitetit.
Duke pare nxenesit né situata te ndryshme te shkolles, vihet re qe jo te gjithe kane te njejten mundesi ne pjesemarje, apo ne komunikim . Disa prej tyre nuk marin pjese , te tjeret marin pjese me shpesh, te tjere akoma nuk degjohen (nga te tjeret) ose perbuzen ne nderhyrjet e tyre, duke ushtruar nje bullizem te hapur .
Nderkohe qe nga njohesi i kenges se bukur kerkohet te njohe ato qe ne grup ushtrojne nje force me te madhe , duke bere kujdes ne mos forcimin e sjelljes se dominaces , duke promovuar sa me shume te mundet pergjesine e perbashket.
Pa njohjen e e relacioneve te brendeshme te grupit, cdo proces edukativ gjate shkolles mund te rezultoje joefektiv. Kjo ben qe nxenesit te zbulojne avantazhet qe rrjedhin nga pjesemarja ne grup apo te punes se perbashket, duke kuptuar njekohesisht qe autostima e tyre mund te ndizet , jo per te qene me te mire se te tjeret , por me shume per te kontribuar se bashku me te tjeret ne krijimin e nje grupi efikas.
Ne sinteze , kerkohet qe kujdesei duhet te mobilizoje maksimalisht forcat e grupit , deri kur keto rrisin zhvillimin e individeve dhe nuk ushtrojne rezistence ne rritjen educative te tij.
Maredhenia me te tjeret ne grup eshte shume e rendesishme, eshte ekzistenciale dhe edukuese .
Nisur nga supozimi qe cdo kanarine e re, e specializuar per kenge , mund te krahasohet me nje sfungjer qe mund te thithe cfaredo nuance emocionale efektive , maredheniesh, njohjesh , dhe qe kapaciteti i thithjes e anasjelltas eshte ne propocion me moshen e saj.
Nderthurja edukuese mund te paraqese (kur monitorohet me menyre efikase) nje kopesht parajse, ndersa ne rast pakujdesie ( nje fushe plehrash ).
Ashtu si ne cdo forme te bashkejeteses , gjithmone rregullat qe disiplinojne jeten ne bashkesi , ndihmojne individet te respektojne lirine e te tjereve por mbi te gjtha mesojne njohjen e kufijve te personalitetit te tjetrit.
Cdo rregull eshte shkaku i nje zhgenjimi , por cdo zhgenjim zhvillon ate energji qe e adreson individin drejte objektivit te rritjes , te konfirmimit individual dhe zhvillimit te identitetit te tij .